DİYARBAKIR KULP İLÇE MİLLÎ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

Sıkça Sorulan Sorular

İnsan Kaynakları Şubesi

  • Soru: Zorunlu çalışma ek hizmet puanı kimlere verilir?

    Cevap: 17/04/2015 tarihli ve 29329 sayılı Resmî Gazete'de yayınlanan Millî Eğitim Bakanlığı Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinin 40 ıncı maddesinin altıncı fıkrasında belirtilen "Zorunlu çalışma yükümlülüğünü yerine getirmek üzere zorunlu hizmet alanlarına atanıp zorunlu hizmet alanlarında fiilen görev yapmakta olan öğretmenlerden..." hükmünden de anlaşılacağı üzere, zorunlu çalışma kapsamındaki eğitim kurumlarından birine 06/05/2010 tarihinden sonra zorunlu çalışma yükümlüğünü yapmak üzere atanıp halen aynı kurumda görevine devam etmekte olan öğretmenler zorunlu çalışma ek hizmet puanından yararlanabilmektedir.

  • Soru: Sözleşmeli öğretmenlerin asker öğretmen olarak görev yaptıkları süre sözleşme süresinden sayılacak mıdır?

    Cevap: Sözleşmeli öğretmenler asker öğretmen olarak görev yapmak üzere görevden ayrıldıklarında sözleşmeleri feshedilmektedir. Bu çerçevede 652 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrası gereğince; sözleşmeli öğretmenlerin asker öğretmen olarak görev yaptıkları süreler sözleşme süresinden sayılamamaktadır.

  • Soru: Sözleşmeli öğretmenler asker öğretmenlik yapabilir mi?

    Cevap: Sözleşmeli öğretmenler asker öğretmenlik yapabilmektedir. Askerliğini "asker öğretmen" olarak yapmak isteyenlerin, kurumlarından öğretmen olduklarına dair Ek-A belgesi alarak askerlik şubelerine vermeleri gerekmektedir. Asker öğretmen olarak Millî Eğitim Bakanlığı emrine verilmesi uygun görülenlerin seçimleri Millî Savunma Bakanlığınca yapılmaktadır.

  • Soru: Sözleşmeli öğretmenin evlenme halinde ne kadar izin verilir?

    Cevap: Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 9 uncu maddesinin beşinci fıkrasına göre sözleşmeli öğretmenin evlenmesi halinde yedi gün izin kullanabilir.

  • Soru: Sözleşmeli öğretmenler annesinin hastalığından dolayı refakat izin kullanabilir mi?

    Cevap: Sözleşmeli öğretmenin refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının bulunması hâllerinde, bu hâllerin sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla, istekleri üzerine Sözleşmeli Personel Çalıştırılmasına İlişkin Esasların 9 uncu maddesinin son fıkrasına göre en fazla 3 ay refakat izin kullanabilir.

  • Soru: Kadrolu öğretmen olarak görev yapanların, memuriyet öncesi özel öğretim kurumlarında uzman öğretici olarak çalıştığı süreler kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilir mi?

    Cevap: 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 36-C/5 maddesine göre özel okullarda "öğretmenlik" veya "yöneticilik" yaptıktan sonra Millî Eğitim Bakanlığına kadrolu öğretmen olarak atananların özel okullarda geçen hizmet sürelerinin 2/3 ünün kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilebilmektedir. Söz konusu madde de "uzman öğretici" unvanına yer verilmediğinden, özel öğretim kurumlarında uzman öğretici olarak görev yapanların bu hizmet sürelerinin memuriyete esas kazanılmış hak aylık derece ve kademesinde değerlendirilmesi mümkün olamamaktadır.

  • Soru: Memur kardeşinin hastalandığından dolayı refakat izni kullanabilir mi?

    Cevap: Memurun bakmakla yükümlü olduğu veya memur refakat etmediği takdirde hayatı tehlikeye girecek ana, baba, eş ve çocukları ile kardeşlerinden birinin ağır bir kaza geçirmesi veya tedavisi uzun süren bir hastalığının bulunması hâllerinde, bu hâllerin sağlık kurulu raporuyla belgelendirilmesi şartıyla, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 105 inci maddesinin son fıkrasına göre aylık ve özlük hakları korunarak, üç aya kadar refakat izni kullanabilir. Gerektiğinde bu süre bir katına kadar uzatılır.

  • Soru: Öğretmenlerin yaz tatiline denk gelen doğum öncesi 5 haftalık analık izin süresi doğum sonrasına aktarılabilir mi?

    Cevap: 13.04.2016 tarih ve 29683 sayılı Kamu Personeli Genel Tebliğinin (Seri No: 6) Öğretmenlere Verilecek Analık İzni" başlıklı 10 uncu maddesinin (b) şıkkında; Öğretmenlerin yaz tatiline denk gelen ve fiilen çalışılması halinde doğum sonrası analık izni süresine eklenebilen doğum öncesi beş haftalık (çoğul gebeliklerde yedi haftalık) analık izin süresi, doğum sonrası analık izni süresine ilave edilmeyeceği belirtilmiştir. Bu durumda, öğretmenlerin yaz tatiline denk gelen doğum öncesi fiilen çalışmadığı 5 haftalık analık izin süresinin doğum sonrasına aktarılması mümkün değildir.

  • Soru: Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında ek ders ücreti karşılığında ders okutmak üzere görevlendirilenlere haftada kaç saate kadar ders görevi verilebilir?

    Cevap: Bakanlığımıza bağlı eğitim kurumlarında öğretmen ihtiyacını kadrolu ve sözleşmeli öğretmenlerle karşılanamadığı durumlarda, uzman ve usta öğretici olarak nitelendirilenlerden resmi görevi bulunmayanlara, okul öncesi, mesleki ve teknik orta öğretim, özel eğitim ve yaygın eğitim kurumlarında haftada 40 saate kadar, belirtilen nitelikleri taşımayanlardan olmak üzere iki farklı şekilde görevlendirme yapılmakta ve bunlar, fiilen yerine getirdikleri ders görevleri karşılığında ek ders ücretinden yararlanmaktadır.(Bakınız. Milli Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Saatlerine İlişkin Karar ve Milli Eğitim Bakanlığı Kurumlarında Sözleşmeli veya Ek Ders Görevi ile Görevlendirilecek Uzman ve Usta Öğreticiler Hakkında Yönetmelik)

Temel Eğitim Şubesi

  • Soru: İlkokul 1. sınıfa kaç aylık çocukların kaydı yapılır?

    Cevap: MEB Okul öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11.maddesinin

    (6) İlkokula kayıt: a) (Değişik:RG-10/7/2019-30827)

     İlkokulların birinci sınıfına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 69 ayını dolduran çocukların kaydı yapılır. Ayrıca 66, 67 ve 68 aylık çocuklardan velisinin yazılı isteği bulunanlar da ilkokul birinci sınıfa kaydedilir.

    b) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Okul müdürlükleri, yaşça kayıt hakkını elde eden çocuklardan 69, 70 ve 71 aylık olanları velisinin yazılı talebi bulunması halinde okul öncesi eğitime yönlendirir veya kayıtlarını bir yıl erteler.

  • Soru: Anaokullarına ve anasınıflarına kaç aylık çocukların kayıtları yapılır?

    Cevap: MEB Okul öncesi ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 11.maddesinin

    (5) Okul öncesi eğitim kurumlarında okula kayıt:

    a) (Değişik: RG-10/7/2019-30827) Anaokulu, ana sınıfı ve uygulama sınıflarına, kayıtların yapıldığı yılın eylül ayı sonu itibarıyla 57-68 aylık çocukların kaydı yapılır. Okulun kayıt alanında ikamet eden ve bir sonraki eğitim ve öğretim yılında ilkokula başlayacak çocukların kaydı yapıldıktan sonra fiziki imkânları yeterli olan anaokulu ve uygulama sınıflarına 36-56 aylık, ana sınıflarına ise 45-56 aylık çocuklar da kaydedilebilir.

    b) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Bir grup oluşturabilecek kadar çocuk bulunmayan okullarda 36-68 aylık çocuklar aynı ana sınıfına kaydedilebilir.

    c) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) İlkokula kaydı bir yıl ertelenen ve bir önceki yıl okul öncesi eğitim almamış olan 69-71 aylık çocuklara, okul öncesi eğitim kurumlarına kayıtta öncelik tanınır.

    ç ) (Değişik:RG-10/7/2019-30827) Eğitimlerine tam zamanlı kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla devam eden öğrencilerden okul öncesi eğitimde bir sınıfta bulunacak özel eğitim ihtiyacı olan öğrenci sayısı 7/7/2018 tarihli ve 30471 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliği hükümleri doğrultusunda düzenlenir.

Din Öğretimi Şubesi

  • Soru: İmam Hatip Ortaokullarına öğrenci kayıtları adrese dayalı mı?

    Cevap: İmam Hatip Ortaokullarına öğrenci kayıtları adrese dayalı değildir. (Hafızlık Programı uygulayan Ortaokullar hariç)

  • Soru: Anadolu İmam Hatip Liselerinin 11. sınıfından diğer Anadolu Liseleri ile Özel Okullara geçişler yapılır mı?

     Cevap: Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinin 37. maddesi çerçevesinde işlem yapılmaktadır.

  • Soru: İmam Hatip Okullarında eğitim gören öğrencilerin Nakil talepleri nasıl yapılır?

    Cevap:

    • Okul Müdürlüğüne dilekçe vererek,
    • Öğrenci velisi tarafından E-devlet üzerinden nakil talebinde bulunabilirler.

  • Soru: Hafızlık Eğitimi için 1 (bir) yıl eğitime ara veren 5, 6 ve 7. sınıf öğrencilerin sınıf atlatma işlemleri nasıl yapılır?

    Cevap: MEB Okul Öncesi Eğitim ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 32. Maddesini 4 üncü fıkrasına göre yapılır.

Hayat Boyu Öğrenme Şubesi

  • Soru: Açık Öğretim Okullarının (Ortaokul, Lise ve Açık Öğretim Yüz Yüze) yeni kayıt ve kayıt yenileme yapılırken karşılaştıkları sorunlar nelerdir?

    Cevap: Açık Öğretim Okullarının kayıtları Bakanlığımız tarafından belirlenen çalışma takvimine göre ve belirtilen tarihlerde halk eğitimi merkezi müdürlüklerine başvurarak yapılır. Açık Öğretim Yüz Yüze eğitim veren okullarımıza kayıtlar aynı tarihlerde yapılır.

  • Soru: Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerimiz bünyesinde açılacak kurslara müracaat ederken kursiyerlerden ücret alınır mı?

    Cevap: Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerimiz bünyesinde açılan kurslar ücretsiz olup, kursiyerlerden ücret alınmamaktadır. Ancak bünyesinde kurulan okul aile birliğine gönüllü olarak katkı sağlayabilirler.

  • Soru: Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerimiz bünyesinde açılacak kurslara başvuru şartları nelerdir ve nasıl açılır?

    Cevap: Halk Eğitimi Merkezi müdürlüklerimiz bünyesinde açılacak kurslara her Türk vatandaşı başvurabilir. Kursiyer sayısı 12 kişi olmalı, yer ve öğretmen temini yapıldıktan sonra açılır.

  • Soru: Halk Eğitimi Merkezi Müdürlüklerimiz bünyesinde açılacak kurslarda görevlendirilecek usta öğreticilerin başvuru işlemleri nelerdir?

    Cevap: Usta öğretici görevlendirilmesi halk eğitimi merkezi müdürlüklerimiz tarafından çalışma takvimine göre yapılmakta olup, puan sıralamasına göre alınmaktadır.

Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Şubesi

  • Soru: Bakanlığımızca Açık Öğretim Kurumları, Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavları ile sekizinci sınıf öğrencilerine yönelik yapılan merkezi sınavlarda Yardımcı Engelli Gözetmen ücret ödemesi nasıl yapılmaktadır?

    Cevap: 1-) Yardımcı Engelli Gözetmen ücret ödemesi “Soruların okunması ve/veya adayların kodlama işlemleri için” birebir görevlendirilen öğretmenlere yapılacaktır.

     2-) Bazı okullarda Engelli Sınav Salonları olup, öğrenciler kendi kodlama işlemlerini kendileri gerçekleştiriyor ise bu öğretmenlere normal Salon Başkanı ve Gözetmen ücreti ödenecektir.
    3-) Öğrencilerin evde sınava alınması durumunda ise aynı şekilde “Soruların okunması ve/veya adayların kodlama işlemi” birebir yapılıyorsa ancak Yardımcı Engelli Gözetmen ücreti ödenebilir.

  • Soru: MEBBİS'te yer alan IBAN hesabım güncel değil, IBAN hesap numarasımı MEBBİSten nasıl düzeltebilirim?

    Cevap: IBAN güncelleme işlemi personelin kendi kişisel hesabından yapılabilmektedir. IBAN güncellemesi yapmak isteyen personel https://mebbis.meb.gov.tr adresine kişisel MEBBİS hesabına giriş yapar ve açılan ekranda MEBBİS bağlığı altından kişisel hesabını (T.C. kimlik numaralı) seçer. Açılan kişisel MEBBİS ekranından önce “Sınav İşlemleri Modülü” ve sonra “IBAN Güncelleme” seçilir. Açılan ekranda yeni IBAN numarası girilerek güncelleme işlemi tamamlanmalıdır.

  • Soru: Bakanlığımızca yapılan Merkezi Sınavlarda "Şehir İçi Sınav Evrakı Nakil Koruma Görevlisi/Şoför/Taşıyıcı/Hizmetli" olarak görevlendirildim. Sınav ücretimi nasıl alabilirim?

    Cevap: Bakanlığımızca yapılan merkezi sınavlarda “Şehir İçi Sınav Evrakı Nakil Koruma Görevlisi/Şoför/Taşıyıcı/Hizmetli” olarak görevlendirilen personellerin sınav ücretleri MEBBİS Sistemindeki IBAN numaralarına aktarılmaktadır.

  • Soru: Bakanlığımızca yapılan Açık Öğretim Kurumları, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı ile sekizinci sınıf öğrencilerine yönelik yapılan merkezi sınavlarda Bina Komisyon Üyesi (Bina Komisyon Başkanı ve Üyeler) salon görevlisi (Salon Başkanı, Gözetmen, Yedek Gözetmen ve Yardımcı Engelli Gözetmen) olarak görevlendirildim. Sınav ücretimi nasıl alabilirim?

    Cevap: Açık Öğretim Kurumları, İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Bursluluk Sınavı ile sekizinci sınıf öğrencilerine yönelik yapılan merkezi sınavlarda; Bina Yöneticisi, Bina Yönetici Yrd., Salon Başkanı, Gözetmen, Yedek Gözetmen ve Yardımcı Engelli Gözetmenlere anılan Usul ve Esaslar kapsamında belirlenecek sınav ücretlerinin Milli Eğitim Bakanlığı bütçesinin “01.1.5.01-Ek Çalışma Karşılıkları” ekonomik kodundan ilgili okul müdürlükleri tarafından (KBS) sistemi üzerinden ödeme işlemleri yapılacaktır.

                Bakanlığımız Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce Merkezi Sınav Takvimi gereğince yapılacak protokol sınavlarında ve e-Sınavda görevlendirilen salon görevlilerinin sınav ücretleri ise MEBBİS’deki IBAN hesaplarına  aktarılmaktadır.

  • Soru: Merkezi Sınav Takvimi gereğince, Bakanlığımız Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce yapılan merkezi sınavlarda görevlendirilen görevlilerin Salon Başkanı ve Gözetmen Seçimi nasıl yapılmaktadır?

    Cevap: Millî Eğitim Bakanlığı Merkezi Sistem Sınav Yönergesi’nin 17 nci maddesi hükmünce, 01 Ocak 2018 tarihinden itibaren sınav yapılacak salonlarda görev alacak personelin görev unvanları ile görev yapacakları salonlar, görev başvurusu yapan personel arasından puan önceliği, kadro unvanı ve sınav tecrübesi gibi Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce belirlenen kriterlere göre MEBBIS Sınav İşlemleri Modülü tarafından belirlenmektedir.

Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Şubesi

  • Soru: Şubemizce okullara kayıt ve nakiller nasıl yapılır?

    Cevap: RAM tarafından bireysel değerlendirme ve incelemesi yapıldıktan sonra uygun görüp raporunda belirlediği okulla il/ilçe hizmetleri kurulu tarafından yerleştirilmesi yapılır.

  • Soru: Sağlık Kurulu raporlarına itirazlar nasıl yapılır?

    Cevap: RAM’lar tarafından bireysel incelemesi yapılan engeli bireylerin sağlık kurulu raporlarına yapılan itirazlar şubemizce İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilerek bireyin raporu tekrar incelenmektedir.

  • Soru: Tedbir Kararlarının Takibi nasıl olur?

    Cevap: Mahkemelerce Müdürlüğümüze gönderilen Tedbir kararlarının takibi ilimizde bulunan altı RAM’da görevlendirilen birer Rehber öğretmen tarafından yürütülmektedir.

  • Soru: Destek Eğitim Odası Açmak Zorunlu Mudur?

    Cevap: Kaynaştırma/bütünleştirme yoluyla eğitim uygulamaları kapsamında yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta eğitimlerine devam eden özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler ile özel yetenekli öğrencilerin öğrenim gördüğü okul ve kurumlarda “Destek Eğitim Odası” açılması zorunludur.

  • Soru: Hastanede Eğitim Hizmetinden Kimler Yararlanır?

    Cevap: Sağlık kuruluşlarında yatarak tedavi görmesi nedeniyle örgün eğitim kurumlarından doğrudan yararlanamayan okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise çağındaki özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler bu hizmetten yararlanır.

  • Soru: Evde Eğitim Hizmeti Sunmak Üzere Kimler Görevlendirilir?

    Cevap: Evde eğitim hizmetinden yararlanacak öğrencilerin özelliği ve öncelikli eğitim ihtiyacına göre özel eğitim öğretmenleri ile bireyin kayıtlı bulunduğu okul ve diğer okullardaki okul öncesi, sınıf ve diğer alan öğretmenleri eğitim hizmetlerini yürütmek üzere görevlendirilir.

  • Soru: Evde Eğitim Hizmetinden Yararlanmak İçin Nereye Başvuru Yapılır?

    Cevap: Evde eğitim hizmetinden yararlanılabilmesi için bireyin velisi tarafından öğrencinin kayıtlı olduğu okulun bulunduğu bölgeye hizmet veren rehberlik ve araştırma merkezine (RAM) gerekli belgelerle müracaat edilmesi gerekmektedir.

  • Soru: Evde Eğitim Hizmetinden Kimler Yararlanabilir?

    Cevap: En az dört ay süreyle örgün eğitim kurumundan doğrudan yararlanamayacak durumda olduğunu sağlık raporu ile belgelendiren özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler bu hizmetten yararlanabilir.

Mesleki ve Teknik Eğitim Şubesi

  • Soru: İlçenizde Mesleki Eğitim Veren Okul Var mı?

    Cevap:  İlçemizde Mesleki ve Teknik Eğitim veren okulumuz mevcuttur.

  • Soru: Mesleki ve Teknik Eğitimde Üst Eğitim (Üniversite) İçin yeterli eğitim Verilmekte midir?

    Cevap: Üniversiteye hazırlık için Mesleki ve Teknik Eğitim Liselerinde Yeterli Eğitim verilmektedir.

  • Soru: Mesleki ve Teknik Eğitimde Beceri Eğitimi Hangi Yılda Ne Kadar Süre İle Eğitim Verilmektedir?

    Cevap: Mesleki ve Teknik Eğitimde Anadolu Teknik Programında 11. sınıf sonunda 40 iş günü Anadolu Meslek Programlarında ise son sınıf boyunca Haftada 3 gün beceri eğitimi yapılmaktadır.

Merkez Yeni Mahalle 227. Sokak No3 - 0412 8312001

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.